Saturday, May 19, 2012

Suntikan Kali ke-2

Suka kane suntikan a.k.a injection?? - Tidak
Ada rasa macam kane gigit semut tak?? - boley laa
Kalau kane hari-hari mesti best kan?? - Tidak

Hari nie sepatutnya dah elok tapi tak tau lah kenapa tiba-tiba pagi tadi demam nie datang balik..
Demam nie bajet diri die "SWITCH" kot. sekejap nak ON sekejap nak OFF..
Di temani abah dengan umie pegi ke klinik kat area bangsar.. 

Masuk jea bilik doctor terus cakap :

Aku : Doctor, saya deman panas tapi sekejap on sekejap off..
Doctor : Ada sakit tekak?? ada ruam?? ada selsema?? saya takot awak di jangkiti denggi.
Aku : Takde lah doctor. SAYA CUMA DEMAM SAHAJA - fobia dengan denggi!!! 
Doctor : Awak kane fungus nie!
Aku : Hah?? saya di jangkiti bacteria??
Doctor : yela, peta kat muka and tengkok awak nie adalah kesan dari bacteria fungus.
Aku : ohhhhhh - Aku sebok risau kan demam die boley focus kat benda lain!!!
Doctor : Ada bentuk butterfly tak dekat celah peha awak??
Aku : Ada....ada... - dengan penuh excited 
Doctor : Nie semua sebab badan awak berpeluh..
Aku : Ada ke orang yang duduk kat malaysia nie tak berpeluh?? die ingat kita kat london??  - Dalam hati
Doctor : Saya bagi awak ubat, untuk hilangkan penyakit fungus nie tapi amek masa yang lama ugak nak hilang..
Aku : Mana satu lagi penting nie?? demam aku ke atau fungus tah pape nie??  - Dalam hati
Abah : Doctor boley bagi suntikan dekat anak saya?? untuk hilangkan panas dalam badan..
Aku : Apa abah nie?? semalam baru kane suntik dekat tangan.. tak nak lah abah!!!  - Dalam hati
Doctor : Boley, firdaus, please take off your pants??
Aku : Okey - Hari bahagia kane cucuk buat kali kedua!!

Nampak tak sakit tu memedihkan??
Sebab tu bila senang aku mesti teringat time sakit..
Takde perasaan dalam dunia nie yang dapat tandingi perasaan sakit..
Akan aku ingat sampai bila-bila..

P/s : Dua doctor bagi pendapat yang berbeza.. Doctor pertama cakap aku kane allergic..doctor kedua cakap aku kane fungus tapi aku lebih percaya doctor kedua sebab die boley tahu ada butterfly kat peha aku even tak tengok pon.. Nampaknya sia-sia jela pengorbanan aku tahan diri dari makan seafood?? Finally, Aku boley makan seafood balik. Alhamdulillah.. yeke?? Aku buat assumption sendiri jea.. Dah doctor tu cakap fungus datang sebab badan berpeluh..so, takde kaitan kan dengan seafood?  :)

No comments:

Post a Comment