Saturday, September 24, 2011

Tabiat Baru Yang Tak Elok Di Amalkan

Salam Reader,

Hari nie tercapai jugak kemuncak nak tulis sesuatu dekat blog "Elak Kontroversi". Kalau dulu blog aku nie tumpuan orang cari gaduh, Readers yang gaduh tu pulak jenis cepat terasa walaupun aku tak tulis nama diewnk, ayat yang senang untuk korang faham "Cepat Perasan" tapi hari nie bukan nak cite pasal cepat perasan.

Cerita hari nie pasal tabiat baru yang tak elok di amalkan, Mesti korang tertanya-tanya sambil garu kepala kan??

Tabiat baru yang aku maksudkan ialah tabiat :

"Malas" 

Sekarang nie dah lah musim peperiksaan, tabiat malas yang tahap maksimum memang suka datang masa-masa macam nie, Kadang-kadang tak boley kawal, punya lah seksa nak didik diri sendiri.

Aku baru bukak buku Financial Analysis (Fin320) tak sampai 2 minute, tau-tau dah menguap dan terus takde niat nak belajar Tapi bilik kalah orang belajar 24/7 sehari. 

Untuk ulasan lebih lanjut, kita layan gambar yang sempat aku amek : 



Nampak dah usaha kat situ ! HaHa =D



Nota, latihan, kertas ujian, kertas quiz, semua dah keluar.
Nak buat kertas peperiksaan tahun-tahun sebelum nie sangat 
"PEMALAS" 

InsyAllah, esok aku paksa diri belajar dan kalau boley dapat habiskan semua topik sebelum isnin, Tabiat baru nie memang tak wajar di praktikkan, kalau boley buang jauh-jauh atau tanam sampai tak boley korek lagi. Akhir kata ikot akal menyesal, ikot hati merana, sebaik-baiknya didik hati dan akal untuk lebih berdisiplin.

Pengalaman mematangkan manusia,


No comments:

Post a Comment