Tuesday, October 18, 2011

Siapa Aku?

Salam Readers,

Baru jea kejap tadi update new post kan tapi sekarang ada new post lagi. Well, banyak benda nak story. HAHA (gelak kejam)

Cerita kali nie "Siapa Aku?" bukan bermaksud yang aku tak kenal siapa aku sebenarnya tapi siapa aku dekat hati diewnk yang aku sayang? (Absolutely My Parents). Baru-baru nie diewnk pegi Thailand (Bangkok) bercuti dan aku tak dapat ikot sebabnya :

     1) Diewnk ingat aku masih lagi dekat UiTM Segamat, Johor
     2) Diewnk sudah tempah ticket 2 bulan sebelum pegi
    
Masa mula-mula dapat tahu yang diewnk nak pegi Bangkok memang excited sangat sebab ingat dapat ikot sekali tapi rupanya "They going without me". Takpe lah, aku pun dah pasang niat lain nak enjoy puas-puas masa diewnk takda (Setakat pegi mid tengok cite Real Steal kira enjoy ke??).

3 hari kat rumah takde diewnk, terpaksa makan sorang-sorang (kane masak sendiri), tido sorang-sorang dan yang paling best sekali kane basuh pinggan, cuci baju, kemas rumah semua sangat penat! diewnk sampai rumah tepat pukol 12am, ingatkan dapat lepas rindu semua tapi belum sempat aku nak bukak mulut dah kane bising dengan umie sebab habuk (nie memang spoil mood kaw-kaw punya)

Bayangkan lah benda sekecik tu umie boley perasan tapi benda besar macam basuh pinggan, basuh baju, beli barang dapur semua tak nampak. Time nie memang down gila, terus aku masuk bilik bukak laptop, sumbat earphone and play music. Next day, aku bangun terus tengok barang-barang yang diewnk beli kat bangkok. Takde satu pun barang untuk aku. yes! takde satu pun.

Sangat terasa bila :

     Nadiah : Tayang seluar, baju, purse and barang make up beli dekat bangkok.
     Hafiz    : Tayang jacket yang harga Malaysia around RM200++

Lagi terasa bila diewnk boleh beli untuk menantu dengan cucu die, cakap pun tak guna kann?? Meh sine aku tunjuk cikit :


Untuk anak buah aku Danial


Yang nie untuk adik sedara kau Tina


Nie adik aku Nurul Nadiah punya


Even abang dengan kakak ipar aku pun dapat jugak 

Walaupun tak dapat apa-apa barang dari bangkok, aku tetap bersyukur sebab diewnk pegi dan balik dengan selamat. Bila fikir balik dalam-dalam aku rasa tak perlu nak terasa sebab barang yang aku nak tak dapat tak boleh tandingi kasih sayang aku dekat diewnk. Mungkin diewnk lupa, atau mungkin diewnk tak cukup bajet. Macam-macam kemungkinan boleh berlaku dan yang paling penting fikir secara positif dan tak perlu nak makan hati semua bagai.

Akhir kata : "Pengalaman Mematangkan Kita"

1 comment: